Wednesday, October 21, 2009

mimpi arwah ayah datang peluk


ya Allah..
mmng xtaw nk cmna nk crita..
tp mimpinie dah 4 5 hri lpas..
hali khamis mlm tuh aku mimpi ayah dtg peluk kuat sgt..ayah snyum je smbil peluk aku..aku7 telah la..mnagis bgai nak rak!!mmng sedar dr mimpi aku mnagis..sdardr mimpi dgn gerakkn mak sruh siap nk g kubur..ya Allah aku diam jer bgun tdo smbil lap aor mta n trus g mndi..dgn sapa aku x ckp..smpai jakat kubur sebak didada hnyaaa Allah ja yg taw rasanya..lpas bca yassin n tahlil sebak didada x dpat aku tahan..mnagis gtaw kakak psal mimpi arwah ayah dtg peluk..sumpah aku rindu ayah!bnyk kngan manis aku..tp sayang..satu gmbar aku dgn ayah xdak..satu pn xdak..hnya knagn dlm hati n igatan aku pda ayah smpai bila2..

*****

smlm rabu

blik dr class mcm biasa dok kat mejaluar dgn mak n kcik..tp smlm kakak pn ada..smbil dok smbng n kakak tgh isi borang khairat kematian ayah..kakak tnya no ic..

kakak:adik,ic hg bpa?
aku:9**********
kakak:ic tok..adik pi amik ats kabinet kt ats hp mak,ada kertas ats tuh
aku:psaipa adik??(jln msuk umh pi amik cm besa muka bebai
kakak:adik tnya abang pit ic dia..
aku:tmpa bntahan msuk umh..abg!abg!abg!..owhh..kak abg smnyang..
kakak:ok
abg aku kluaq dr umh
kakak:apit ic hg bpa..oi..ic hg bpa..
abang:jln slambe dpn kak aku smpaikt keta bru dia kta sat laa..
abg:8***********

dok tulih2 smua tuh..mak aku kna sains..dok x nmpak lah apa lah..

mak:adik..pi amik spek mak sat x nmpak..
aku:laaa..tuleh je lahh..niee kat sniee smbil dok tnjuk kat kna sains..
mak:x nmpak2..
aku:grr.pila amik spek bg kat mak aku
mak:haa..bru nmpak
smua pkat gelak jah..
abang:adik my mp3 sat
aku:nah.smbil dok tggu abg aku tkejut
abang:hoi..lgu pa..bkk lgu mlayu.


*****

diamjahh..mak aku bkk crita..

mak:emm..smlm mimpi ayah my peluk..peluk kaut la dr blakng smbil tnjuk cmna ayah peluk kat kakak..

aku nie cm besa lah..triayak kuat..kuat gila kot..uhuyh..lawak plak rasa..kak aku pn sma..tnduk rapat ats meja..

mak:ayah peluk kuatt laa..tp mak x tahan bau kemian..
k.cik:hg retu bau dak
aku:dak pn..x bau pa..bau hingus aku jah..

******

ya Allah..
aku x taw la..
aku rindu ayah..

p/s:rindu sgt2

4 comments:

  1. sama laaa..
    aku rindu ayah gak..
    ayah yg benar-benar leh digelar ayah..
    adoii..
    sadisss ja rasanyaaa

    ReplyDelete
  2. sedekahkan al fatihah kat arwah ayahmu..

    ReplyDelete
  3. masalahnyaaa..
    ayahku maseh idup..
    erkkk..
    ni wat luahan perasan pa tang ni tatau..
    ahaha

    ReplyDelete